Salı, Temmuz 21, 2009

ÖSYM ilgi alanın ne?


şaşıyorum,şaşırıyorum...

geçenlerde ÖSS öğrencisiydim.hani şu geçenlerde.sınava adapteleme dediğim sistem var ya.işte ben onun öğrencisiydim.

sene boyu kafamızı sadece ve sadece teknik bilgilerle yormuştuk.çünkü o gerekliydi bir gelecek için.başka bilgilere vakit yoktu.senelerdir bununla yatıp kalkmıştık.bunun için önce güzel bi liseyi kazandık.sonra 4 sene okula çalıştık.1 sene ingilizce kursu,1 sene okul dersi kursu ,2 sene de dersane, en güzel yaşlar(yoksa 14,15,16,17 mi demeliyim) geçti gitti böylece.çok azımız sosyaldik.öyle ya ne gerek vardı(!) önemli olan ÖSSydi!

sınava 1 hafta kala düşündüm,yahu bu bilgiler 1 hafta sonra hiçbirşey olucak,garip...

sınava girdik,oldu da bitti.

sonuçlar geldi ki 4 yıllık liseler buuuummm...

herşey boşa gitmişti.açıklandı ve yorum yapıldı;

öğrenciler yorum ve düşünme yeteneklerini yitirmişlerdi.bi nevi ot yiyen inek niteliği taşıyorduk.

kültür mü,genel kültür?o da neyin nesi...

30.000 kişi sıfır çekmişti.hem de soruların katsayıları artırılmasına rağmen.eğitim camiası şokta.

sınavdan sonra kiminin psikolojisi bozulmuş,kimi damdan atlamış.birinciler mi?sadece hayati ihtiyaç vakitlerinde ders çalışmamışlar.

ÖSYM ise her sene sistem değiştirsin daha.bakalım hangisi tutucak.daha kaç kişi istifa edicek.katsayı muhabbeti politik mi değil mi bilmem ama,ben liberal demokratllık düzeyinden baktığımda;neymiş katsayı neden kalkıyormuş.eşitlik olmazmış.bırakın da herkes eşit olsun.hem boşverin şimdi.tartışması mı kalmış olayın.lütfen bu 30.000 nası çıkmış onunla ilgilenin,istifalar,tartışmalar olacağına.biz kurtardık da,ya diğer kardeşlerim?

YÖK daha insanların özgürlükleriyle oynayadursun,biz gerileyelim.katsayı eklerken,yok üniversiteye giriş kıyafetiyle uğraşırken bizim tren kaçtı gitti.

bakın bir de kontenjan artırıyorlar.herkes üniversiteli olsunmuş.e olsun.matbaa gibi vasıfsız doktor,mühendis,avukat basarız.sonra genç nüfuz işsiz e hayret!milyonlarca.artık her ili geçin ilçelerde de üniversite açılıyor.Muğladan Denizliye yolculukta bi yazı dikkatimi çekmişti,ilçeye üniversite açılıyormuş.hayır,karşı değilim.sadece mezun olduğumuzda vasıflı,kültürlü olmak isterim.

yoksa gelecekten çok korkuyorum.işsilik yüzde 85lere vurucak diye.

bırakın YÖK,ÖSYM,MEB, insanların özgürlüklerine karışmayı.siz öğrencilerinize bakın.biz 30.000 rakamını daha aşağıda görmek istiyoruz...kaliteli,vasıflı,kültürlü aydın gençler olmak istiyoruz.yaşama da vakit ayırmak istiyoruz.lütfen!...

Hiç yorum yok: